Kakve će posljedice ruska invazija na Ukrajinu ostaviti na međunarodna putovanja
0 9 mjeseci

Ovo je trebala biti godina oporavka za turističku industriju teško pogođenu globalnom pandemijom koronavirusa, ali ruska invazija na Ukrajinu je to možda upravo promijenila.

Nakon dvije godine prekinutih putovanja zbog ograničenja zbog covida-19 koja se stalno mijenjaju, aviokompanije se ponovo pripremaju za zatvoreno nebo, otkazivanja i oblak neizvjesnosti oko međunarodnih putovanja, piše CNN.

Više od 30 zemalja je do sada zatvorilo svoj vazdušni prostor Rusiji, a Moskva je reagovala istom mjerom. Ruska uprava za civilnu avijaciju saopštila je da je od utorka zatvorila svoj vazdušni prostor za prevoznike iz najmanje 37 zemalja.

Vazdušni prostor iznad Ukrajine, Moldavije i dijelova Bjelorusije također ostaje zatvoren. Kratkoročno, to znači otkazivanje letova ili skretanje zračnih ruta, ali dugoročne posljedice za turističku industriju mogle bi biti dalekosežnije.

Sve veći troškovi goriva će povećati cijene putovanja

Globalne cijene sirove nafte porasle su u srijedu na više od 110 dolara po barelu jer investitori strahuju da će ruski izvoz energije biti ograničen ili zaustavljen kao rezultat sukoba u Ukrajini.

Ovi skokovi cijena će poskupiti bilo koju vrstu putovanja. Zajedno sa potencijalno dužim vazdušnim rutama kojima je potrebno više goriva dok zaobilaze zatvoreni ruski vazdušni prostor, više cijene će na kraju morati da se prenesu na potrošača.

Najveća evropska aviokompanija Lufthansa saopštila je da će zaobilaznice u Aziju koštati “jednocifren iznos od milion eura” mjesečno.

Porast cijena karata mogao bi dovesti do niže potražnje, a to je loša vijest za industriju koja se već bori da nadoknadi gubitke povezane s pandemijom, a da ne spominjemo inflaciju.

Strah za sigurnost bi mogao smanjiti potražnju

Agencija Evropske unije za sigurnost zračnog prometa, poznata kao EASA, upozorila je na “visok rizik” za civilne avione koji lete u blizini ukrajinske granice. Na listi rizika je i vazdušni prostor iznad Rusije, Bjelorusije, Poljske, Slovačke, Mađarske, Rumunije i Moldavije.

EASA je u petak udvostručila veličinu zone upozorenja oko Ukrajine, plašeći se da će “projektili srednjeg dometa prodrijeti u kontrolirani zračni prostor”.

Agencija je dodala da “posebno postoji rizik od namjernog ciljanja i pogrešne identifikacije civilnih aviona.”

EASA-ino upozorenje neće biti olako shvaćeno nakon što je 2014. godine let MH17 Malaysia Airlinesa oboren iznad istočne Ukrajine, pri čemu je poginulo 298 ljudi. Istražitelji su rekli da je projektil koji je oborio avion ispaljen iz lansera koji pripada ruskoj 53. protivvazdušnoj raketnoj brigadi.

Za mnoge putnike i posadu koji su već preplašeni zabrinutošću zbog koronavirusa, ideja letenja bilo gdje u blizini zone sukoba može biti previše.

Covid-19 i dalje postoji, a izbjeglička kriza bi mogla pogoršati uslove

Još uvijek živimo usred globalne pandemije s ograničenjima putovanja i pravilima karantina specifičnim za zemlje putovanja. Turističke institucije su pozivale vlade da ukinu ograničenja putovanja vezana za covid, jer su se vakcinisana društva nadala nekakvom povratku u “normalu”.

Međutim, Svjetska zdravstvena organizacija upozorila je da će uvjeti na terenu u Ukrajini i rezultirajuća izbjeglička kriza olakšati širenje koronavirusa.

Efekti potencijalnog širenja virusa u susjednim zemljama mogli bi smanjiti vjerovatnoću vlada da će ublažiti ograničenja covida-19, što će zadržati pritisak na turističku industriju.

Gubitak prihoda od turizma

Prema Udruženju turoperatora Rusije (ATOR), Rusi su u 2021. godini ostvarili više od 10,1 miliona turističkih putovanja u inostranstvo. ATOR je ruskoj državnoj novinskoj agenciji rekao da je 46,5% ukupnog turističkog toka u 32 otvorene države bilo u Tursku, a Ruski turisti su prošle godine ostvarili 4,7 miliona putovanja u zemlju.

Činilo se da će ti dolari od turizma teći dobro u 2022. godini, ali sve se promijenilo kada je Rusija počela rat protiv svojih komšija. Destinacije koje su pretrpjele najveće trenutne stope otkazivanja u periodu od 24. do 26. februara bile su Kipar (300%), Egipat (234%), Turska (153%), Velika Britanija (153%), Jermenija (200%) i Maldivi (165%), pokazuju podaci kompanije.

Odsustvo ruskih turista zadat će veliki udarac tim turističkim destinacijama koje su jako zavisne.

Niko ne voli neizvjesnost

Od investitora do putnika, niko ne voli neizvjesnost. Rat u Ukrajini povećao je neizvjesnost oko toga da li će zatvaranje luka i kašnjenja u isporuci ograničiti isporuke svega, od pšenice preko sirove nafte do jestivog ulja.

Putničke dionice također doživljavaju pad cijena. International Consolidated Airlines Group, vlasnik British Airwaysa, izgubio je 5% u februaru. Dionice Lufthanse pale su za 14% otkako su ruske snage ušle u Ukrajinu, a sličnu sliku prikazuje britanska aviokompanija EasyJet.

Neizvjesnost oko toga šta će se dalje dogoditi u sukobu također tjera ljude da dvaput razmisle o planiranim ili postojećim planovima putovanja.

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana.